اکسین درمانفروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و زیبایی
پزشکی

رادیوگرافی چگونه در تشخیص بیماری ها عمل می کند؟

دستگاه رادیولوژی

رادیوگرافی چگونه در تشخیص بیماری ها عمل می کند؟

علم پزشکی به فرآیند هایی مانند پرتو نگاری ها و یا همان رادیوگرافی نیازمند است زیرا به کمک این روش ها می‌توان درون بدن انسان را از همه جوانب بررسی کرد که این به تشخیص درست و درمان کمک شایانی می‌کند.

رادیوگرافی یکی از روش های تصویربرداری است که در این روش میتوان بیماری ها را توسط آن تشخیص داد. این روش غیر تهاجمی و بدون درد می باشد که بوسیله تابش اشعه X به ناحیه مورد نظر انجام می گیرد و می تواند تصویر داخلی بدن را نمایش دهد و از وجود بسیاری از بیماری ها مطلع شد. که این روش شایع ترین روش تصویربرداری در علم پزشکی می باشد.

به وسیله اشعه X می توان بیماری ها و مشکلات بیماران را بررسی نمود، با کمک این اشعه می توان از درون بدن تصاویر را تهیه نمود، از ارگان های محرک بدن با روش فلوروسکوپی می توان عکس تهیه نمود . اگر از باریم خوراکی استفاده شود برای بررسی عملکرد معده، مری، آناتومی و… مسیر دستگاه گوارش را می پوشانند ، با تصاویر دریافتی است که رادیولوژیست بررسی و تفسیر را انجام می دهد.

کاربردهای رادیوگرافی

دستگاه های رادیولوژی

اشعه ایکس یا رنتگن در طبیعت زیاد وجود ندارد. برای کاربرد پزشکی این پرتوها باید به وسیله لامپهایی که برای این منظور ساخته شده اند تولید شود. در لامپ مولد اشعه ایکس که شبیه لامپ های کاتودیک است، با بمباران الکترونی قطعه فلز مقاوم و کوچکی که از جنس تنگتن در قطبی از لامپ به نام کانون قرار دارد، ترازهای انرژی الکتریکی در این فلز به هم می خورد و انرژی ناشی از جابجایی الکترونها به صورت اشعه ایکس بیرون می آید. الکترونهایی که مورد استفاده قرار می گیرند از سیم پیچ کوچکی در قطب منفی لامپ تولید می شوند و به کمک خلاء درون لامپ و تحت تاثیر اختلاف پتانسیل که از یک ژنراتور تولید می شود، به کانون لامپ برخورد می کنند.
برای عکس برداری با اشعه ایکس قسمتی از بیمار را که قصد بررسی آن را دارند بر روی فیلم قرار می دهند و سپس به آن قسمت اشعه ایکس تابیده می شود. اشعه ایکس از پوست و عضلات عبور کرده و به صفحه حساس برخورد می کند. رنگ این قسمت ها بعد از ظاهر شدن سیاه دیده می شود.
برعکس، استخوان مانع عبور اشعه ایکس شده و چون به زیر قسمتی که استخوان قرار دارد اشعه نمی تابد بعد از ظاهر شدن به رنگ سفید دیده می شود.
در واقع عکس برداری با اشعه ایکس بسیار شبیه افتادن سایه شما بر روی دیوار است. وقتی در برابر آفتاب در مقابل دیوار قرار می گیرید قسمت هایی که بدن شما جلوی عبور نور خورشید را گرفته بر روی دیوار تاریک تر شده و شما آنرا بصورت سایه خود می بینید.

مجموعه اکسین درمان آمادگی خود را برای همکاری با کلینیک یا مطب پزشکی شما در زمینه عرضه انواع دستگاه های رادیولوژی ، تجهیزات پزشکی و مشاوره قبل از خرید اعلام می کند، برای بهره مندی از این خدمات با شماره ۰۹۱۶۹۳۳۸۵۳۴ تماس بگیرید.

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *