اکسین درمانفروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و زیبایی
دندانپزشکی

کمپرسور اویل فری چه کاربردی در دندانپزشکی دارد؟

کمپرسور اویل فری چه کاربردی در دندانپزشکی دارد؟

کمپرسور اویل فری چه کاربردی در دندانپزشکی دارد؟

یکی از اصلی ترین نیاز های مراکز دندانپزشکی، هوای فشرده پاک می باشد و به طور قطع می توان گفت وجود کمپرسور اویل فری مناسب می تواند تداوم یک مطب دندانپزشکی را با تضمین بیشتری همراه سازد. هوای فشرده ای که در مراکز دندانپزشکی برای به حرکت در آوردن ابزارآلات دندانپزشکی استفاده می گردد باید کیفیت بالایی داشته باشد و به دلیل اینکه این ابزار آلات در دهان بیمار استفاده می شود نیاز است که هوای مصرفی به طور کامل پاک و عاری از هرگونه آلودگی باشد.

کمپرسور پیستونی معمولی، به دلیل احتیاج به خنک کاری و روان کاری قطعات متحرک، غالبا هوای فشرده در مجاورت روغن قرار دارد و در هنگام استفاده نیز روغن همراه با هوا به تجهیزات وارد می گردد اما در کاربرد های پزشکی (به خصوص دندانپزشکی) به علت اهمیت فراوان کیفیت هوای مورد مصرف، از کمپرسور دندانپزشکی بدون روغن Oil Free یا اویل فری و کم روغن Oil Less یا اویل لس استفاده می گردد و به دلیل وجود نداشتن هیچ گونه روغن در این کمپرسور ها، هوای تولید شده در آنها عاری از ذرات روغن می باشد.

جنس قطعات هواساز در کمپرسور دندانپزشکی معمولا از جنس های غیر فلزی (تفلون صنعتی یا گرافیت) است به همین دلیل این کمپرسور ها اغلب سبک هستند و به راحتی جابجا می شوند اما این نکته نباید فراموش شود که به دلیل حساس بودن، این کمپرسور ها احتیاج به نگهداری و مراقبت بیشتری دارند.

فشار مورد نیاز در تجهیزات مصرف کننده هوای فشرده در دندانپزشکی حداقل ۵ بار است و شرایط کارکرد کمپرسور باید به شکلی باشد که فشار در مخزن از ۵ بار پایین تر نیاید.

به علت وجود رطوبت در هوای محیط، در تمامی کمپرسور ها حتی کمپرسور های بدون روغن مورد استفاده در دندانپزشکی ها مقداری رطوبت وارد می گردد و این رطوبت بعد از فرایند فشرده سازی تبدیل به قطرات آب می گردد و در مخزن ذخیره هوی فشرده ته نشین می گردد. آب به وجود آمده همراه با هوا به دستگاه ها و تجهیزات دندانپزشکی وارد می گردد و عمر مفید آنها را به شدت کاهش می دهد.

راهکار ما برای از بین بردن رطوبت موجود استفاده از درایر های تبریدی است که به وسیله سرد سازی هوا ۱۰۰درصدی رطوبت را از هوا جدا می کند و هوای کاملا خشک را در اختیارمان می گذارد.

به علت عدم وجود روغن در کمپرسور بدون روغن این کمپرسور ها نمی توانند به مدت طولانی روشن بمانند و بعد از هر ۲۵ دقیقه کار کرد احتیاج به ۴۵ دقیقه استراحت دارند، بنابراین ترجیحا نسبت هوادهی کمپرسور باید ۳ برابر میزان مصرف تجهیزات ما باشد به عبارت دیگر اگر در مجموعه دندان پزشکی میزان مصرف ۴ یونیت دندان پزشکی ۸۰ لیتر بر دقیقه باشد باید میزان هوا دهی کمپرسور ۲۵۰ لیتر بر دقیقه باشد تا کمپرسور بتواند در بازه های زمانی مناسبی روشن و خاموش بماند.

در انتخاب کمپرسور های دندانپزشکی (اویل فری) باید مواردی همچون هزینه خرید کمپرسور، بهداشت و ایمنی هوای تولید شده، در دسترس بودن قطعات یدکی، در نظر گرفتن احتمال اضافه کردن تجهیزات در آینده، توان الکتروموتور، حجم و ظرفیت کمپرسور و میزان صدا و عملکرد مورد توجه قرار گیرند.

تیم اکسین درمان به منظور همکاری با کلینیک یا مطب دندانپزشکی شما آمادگی خود را برای عرضه کمپرسور اویل فری اعلام می کند ، همچنین می توانید از مشاوره پیش از خرید توسط کارشناسان این مجموعه بهره مند شوید ، کافیست با شماره ۰۹۱۶۹۳۳۸۵۳۴ تماس بگیرید.

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *