اکسین درمانفروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و زیبایی
زیبایی

 لیزر co2 فرکشنال چگونه عمل می کند؟

لیزر co2 فرکشنال چگونه عمل می کند ؟

 لیزر co2 فرکشنال چگونه عمل می کند؟

نام لیزر فرکشنال که بیاید لیزر co2 هم در کنارش قد علم می کند اما اینکه این نوع لیزر چگونه عمل می کند ، اثر بخشی آن تا چه اندازه است و عوارض پس از آن در بدن مراجعه کننه چه خواهد بود نیاز به بررسی دارد.
در لیزر co2 فرکشنال از گاز دی اکسید کربن به عنوان ماده فعال استفاده می.شود این لیزرها طول موج ۱۰۶۰۰ نانومتر را ساطع می کند. با توجه به جذب مناسب آب در این طول موج آب کروموفر مورد نظر بوده که لیزر فرکشنال را در گروه لیزرهای لایه بردار (Abla tive) قرار میدهد. امروزه لیزرهای Co2 به صورت چهار مد Super Pulse W با پهنای پالس در حد میلی ثانیه (Continuous Wave) Ultra Pulse پهنای پالس در حد میکروثانیه و در نهایت مد فرکشنال (Fractional) به صورت تخصصی توسط متخصصان استفاده میشود
و (ablative) لیزر فرکشنال حد واسط لیزرهای تخریبی البته در این روش فقط بخشی از پوست تحت تأثیر اشعه ( nonablative) غیر تخریبی قرار میگیرد در حالیکه لیزرهای تخریبی فقط روی اپیدرم پوست و لیزرهای غیر تخریبی فقط روی لایهی درم پوست مؤثر است لیزر فرکشنال نوعی لیزر نقطه ای خواهد بود.
CO2 همزمان روی اپیدرم و درم اثر می گذارد در واقع لیزر فرکشنال بخشی از نواحی پوست را مورد هدف قرار میدهد و آسیب زیادی به پوست نمی رساند، عملکرد این نوع لیزر نقطه ای خواهد بود. اما لیزرهای غیر فرکشنال ناحیه وسیعی را تحت هدف قرار می دهند و این موضوع میتوان آسیب بیشتری به پوست صورت وارد .کند از لیزرهای فرکشنال CO2 به عنوان یک لایه بردار قوی هم میتوان استفاده کرد.
کاربرهای لیزر فرکشنال co2 را می توان ترمیم چین و چروک و ترمیم رنگ پوست صورت ، افزایش تولید فاکتورهای رشد ، کمک به لایه برداری پوست صورت، درمان آسیب های نوری ، کمک به لیفت صورت و جلوگیری از افتادگی پوست ، درمان تلانژکتازی و برداشتن ضایعات پوستی دانست.
برای جوانسازی با لیزرco2 فرکشنال از بی حسی موضعی استفاده می شود چون در آن واحد نثاطی با حداکثر اندازه یک میلی متر از پوست مورد هدف لیزر قرار می گیرند، احساس درد یا ناراحتی مخواهید داشت.
مراقبت های پیش از درمان با لیزر فرکشنال co2
لیزردرمانی می تواند در افرادی که سابقه تبخال زدن دارند ، باعث فعال شدن ویروس و ایجاد تبخال شود؛ به همین علت داروهایی برای پیشگیری از این عارضه برای شما تجویز خواهد شد.
حداقل تا ۲ ماه قبل از جلسه ی درمانی باید از آفتاب مستقیم دوری کنید ؛ عدم رعایت این توصیه ممکن است به ایجاد لکه های دائمی ختم شود.
ممکن است به شما توصیه شود تا ۴ هفته پیش از جلسه درمانی از رتینوئیدهای موضعی استفاده کنید.
عوارض پس از انجام لیزر co2 فرکشنال چیست ؟
بلافاصله بعد از جلسه درمانی ممکن است پوست شما متورم و قرمز باشد، این عوارض در تمام افراد دیده نشده و عموما تا ۲۴ ساعت بعد خوب می شود البته در برخی موارد تورم تا یک هفته باقی می ماند .
همچین پس از انجام این لیزر پزشک پوست شما را با محلول ویژه ای میپوشاند و ممکن است بر روی آن پانسمانی هم قرار دهد.
مراقبت های پس از درمان با لیزر co2 فرکشنال
متخصص کلینیک نحوه مراقبت های پوستی بعد از درمان را به طور دقیق به شما توضیخ خواهد داد و دوره نقاهت بین ۴ تا ۷ روز زمان می برد و بهتر است در طول این مدت در خانه بمانید.
ممکن است کمی درد داشته باشید که به خوبی با داروهای مسکن ساده و کمپرس سرد مدیریت می شود.

تیم اکسین درمان آمادگی خود را برای عرضه به روزترین تجهیزات پزشکی بر اساس فناوری جدید علم پزشکی و همچنین ارائه مشاوره قبل از خرید با هدف همکاری با مطب یا کلینیک تخصصی شما اعلام می کند؛ برای بهره مندی از این خدمات با شماره ۰۹۱۶۹۳۳۸۵۳۴ تماس بگیرید.

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *