اکسین درمانفروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و زیبایی
زیبایی

آیا لیزر موهای زائد خطرات و عوارض هم دارد؟

آیا لیزر موهای زائد خطرات و عوارض هم دارد؟

آیا لیزر موهای زائد خطرات و عوارض هم دارد؟

لیزر موهای زائد در سالهای اخیر رواج زیادی پیدا کرده و بیشتر افراد ترجیح می دهند برای فرار از شر تیغ و اپلاسیون و یا روش های دردناک حذف موهای زائد به انجام لیزر روی بیاورند اما برای برخی هنوز هم جای سوال است که اگر برای انجام لیزر اقدام کنند خطری آن ها را تهدید نمی کند؟ برای باید پاسخ متخصصان را جویا شد که در ادامه به بررسی خطرات و عوارض لیزر برای هر قسمت از بدن می پردازیم.


خطرات لیزر بیکینی:
لیزر موهای زائد بیکینی خطرات و عوارض بسیار محدود هستند. لیزر میتواند باعث ایجاد زخم سوختگی تغییرات رنگ پوست و جوش زدن بشود البته همه ی این ها به مهارت اپراتور بستگی دارد ، ممکن است هنگام انجام لیزر کمی درد تجربه کنید ولی آن قدر نیست که غیر قابل تحمل باشد و بیشتر مراجعین درد لیزر را مثل برخورد یک کش لاستیکی با پوست توصیف می کنند.


عوارض لیزر بیکینی :
خبر خوب این است که اگر ناحیه ی لیزر شده در معرض آفتاب قرار نگیرد تقریباً عوارض لیزر بیکینی به صفر میرسد پس تا زمانی که بعد از لیزر به سولاریوم نروید و آفتاب نگیرید، احتمال خیلی زیاد دچار عوارض نخواهید شد


لیزر موهای زائد صورت:
ناحیه ی صورت یکی از مناطق حساس بدن است که میتوانیم موهای زائدش را با لیزر حذف کنیم توجه داشته باشید که زیر ابروها را به دلیل قرارگیری در محدوده آسیب پذیر لیزر نمی کنند اما موهای بین دو ابرو را میتوانیم با لیزر به حالت مطلوب دربیاوریم.
موهای زائد صورت برای خانمهایی که از تنبلی تخمدان یا سندرم تخمدان پلی کیستیک رنج می برند یک مشکل اساسی است چون موهای زائد صورت در این بیماری ضخیم و زیاد می شوند ؛ هرچند که لیزر موهای زائد برای خانمهای دچار تنبلی تخمدان به اندازهی سایر خانمها موثر نیست ولی میتواند کمک چشمگیری به کاهش موهای صورت بکند.
میزان درد لیزر بیشتر از هر چیز به محل وآستانه ی تحمل شما بستگی دارد. به طور کلی لیزر نواحی پایینی،صورت نواحی جلوی گوش و پشت لب دردی ندارند ممکن است لیزر پیشانیدر دفعات اول کمی دردناک باشد ولی درجلسات بعدی کمتر میشود.


عوارض و خطرات لیزر ناحیه صورت:
مهم ترین خطری که لیزر موهای زائد در ناحیه ی صورت دارد خطر آسیب رسیدن به چشمها است بنا براین اگر از لوازم مراقبتی مناسب استفاده کنیم، احتمال آسیب دیدن چشمها صفر است.


لیزر زیر بغل :
حذف موهای زائد زیر بغل یکی از پرطرفدارترین استفاده های لیزر است. لیزر این ناحیه خیلی سریع و بی دردسر انجام میشود و کاملاً موثر خواهد بود. لیزر زیر بغل برای اکثریت بدون هیچگونه دردی انجام میشود با این حال اگر دردی احساس کنید میتوانید از داروهای بی حسی موضعی استفاده کنید معمولاً اولین جلسه ی لیزر زیربغل دردناکتر و در جلسات بعدی درد کمتری حس خواهید کرد.


عوارض جانبی لیزر زیر بغل:
ممکن است بلافاصله بعد از جلسه لیزر کمی قرمزی گرمی و تورم احساس کنید. اگر لازم باشد میتوانید از کمپرس یخ استفاده کنید تا التهاب کاهش یابد گاهی میتوانید از کرم های کورتیکواستروئید (کورتونی) استفاده کنید تا تورم و التهاب این ناحیه را بهبود ببخشد.


رعایت توصیه های قبل از لیزر
برنزه نکنید چه به صورت طبیعی و چه با سولاریوم ۲ از کرمهای برنزه موقت یا دائم استفاده نکنید
حداقل ۳ روز قبل و بعد از درمان از قرار گرفتن در نور مستقیم آفتاب پرهیز کرده و از کرمهای ضد آفتاب استفاده کنید
دو یا سه روز قبل از جلسه لیزر درمانی موهای خود را با تیغ اصلاح کنید.
برای اینکه بدانیم چه نکاتی در این زمینه باید طی ۲۴ ساعت پس از لیزر توسط مراجعه کننده رعایت شود تا التهابات ناشی از لیزر به کمترین میزان خود برسد به خاطر داشتن نکات زیر ضروری است.
استفاده از مواد شوینده در ناحیه ای که لیزر انجام داده اید.
استحمام فقط با آب ولرم بدون مواد شوینده در ۲۴ ساعت اول مشکلی ندارد اما بهتر است انجام ندهید
به مدت ۱۰ روز از تماس مستقیم با آفتاب اجتناب کرده و هر ۴ ساعت یکبار از کرم ضد آفتاب استفاده کنید
هر ۸ ساعت استفاده کرده و از روز چهارم به بعد از کرم ضد آفتاب استفاده کنید
در طی جلسات لیزر موهای زائد به هیچ عنوان پوست خود را برنزه نکنید حمام آفتاب سولاریوم (و…. در صورت استفاده حتما به مرکز اطلاع دهید
ریزش موها در هر جلسه در هر فرد متفاوت می باشداگر قبلا در مرکز درمانی دیگری لیزر انجام داده اید میزان ریزش قطعا مثل قبل نمی باشد.
در طی جلسات لیزر موهای زائد در صورت رشد موها فقط با تیغ و یا کرم های موبر شیو کنید
و تحت هیچ شرایطی از بند موچین و اپیلاسیون استفاده نکنید.
۵ در روز مراجعه به کلینیک در محل تحت درمان از دئودرانت و لوسیون استفاده نکنید و از آرایش کردن بپرهیزید. .
حداقل تا ۲۴ ساعت قبل از لیزر نوشیدنی های الکلی و کافئین دار مصرف نکنید.
در صورت مصرف ایزوترتینوئینها مانند دکوتان راکوتان و … نباید تا ۶ ماه پس از اتمام دوره درمان لیزر کنید.
امکان دارد بعد از لیزر دانه هایی سیاه رنگ مو را روی پوست خود مشاهده کرده آن ها ریشه موی سوخته شده می باشند و می ریزند.
جلسه بعدی لیزر صورت یک ماه بعد است و برای لیزر بدن حداقل ۴۰ روز بعد مراجعه کنید.
مراجعه به موقع شما باعث جواب دهی بهتر و عدم طول درمان خواهد شد.
خانمهای کمتر از ۵۰ سالی که در ناحیه های صورت، دورسینه، شکم و کشاله ران موی زائد دارند باید حتما آزمایش هورمونی وسونوگرافی تخمدان انجام دهند.
به منظور جلوگیری از تحریک پوست از لوازم آرایشی و کرم پودر در منطقه درمان استفاده نکنید.
بعد از انجام لیزر به مدت دو روز از محیط های گرم ( سونا- حمام گرم ) و یا ورزش های سنگین به جهت جلوگیری از تعریق وتحریک فولیکول ها پرهیز کنید.

مجموعه اکسین درمان با عرضه انواع تجهیزات پزشکی به روز و بر اساس آخرین فناوری ها و همچنین ارائه مشاوره پیش از خرید آماده ی همکاری با کلینیک و مطلب شماست؛ برای بهره مندی از این خدمات با شماره ۰۹۱۶۹۳۳۸۵۳۴ تماس بگیرید.

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *