اکسین درمانفروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و زیبایی
زیبایی

از هایفوتراپی پوست چه می دانید؟

هایفوتراپی

از هایفوتراپی پوست چه می دانید؟

چند وقتی است که نام هایفوتراپی در مراکز تخصصی پوست بر سر زبان ها افتاده ، هایفوتراپی یا همان هایفو را می توان به عنوان یکی از جدیدترین روش های زیبایی پوست و عملیاتی برای استحکام و جوانسازی آن معرفی کرد که عمدتا در بخش های مختلف صورت و پایین آن ، پیشانی و گردن بالا انجام می شود.

لیفت غبغب و صورت ، خطوط آرواره ها ، رفع شلی و منافذ باز پوست ، لیفت و افتادگی ابرو ، خطوط ریز و چین وچروک صورت، از بین برنده ی خطوط روی گردن و چین و چروک های پیشانی ، خطوط مبهم فک و ایجاد شکل ۷ صورت ، خطوط پنجه کلاغی ، خطوط ریز دورچشم ، بهبود کشسانی و رفع ناهمواری بافت پوست و خطوط نازولابیال و چین و چروک های دور دهان از جمله محل های مناسب برای انجام هایفوتراپی است.

به عنوان مثال، افتادگی خط ابرو و یا افتادگی پوست پلک اغلب اولین نشانه پیری پوست است. اگر چه هایفوتراپی با اولترا سونیک نتایج عمل جراحی را مضاعف نمی سازد اما ثابت شده است که یک جایگزین قابل توجه برای کسانی است که تمایلی برای انجام جراحی لیفت صورت ندارند.

این روش غیر تهاجمی لیفت صورت که به طور انتخابی سبب حذف سلول های چربی در مناطق مشکل ساز بر اثر حرارت ۶۵ تا ۷۰ درجه سانتی گراد می شود نیاز به هیچگونه بستری و جراحی ندارد و بهترین جایگزین برای تیغ جراحی و تحمل درهای ناشی از آن است.همچنین هیچگونه عارضه ای مانند سوختگی یا زخم بر روی پوست و آسیب به عروق خونی و اعصاب ایجاد نمی شود و این فرآیند در طول یک روز آن هم بدون درد و نیاز به بی حسی موضعی انجام خواهد شد.

HIFU از انرژی اولترا سوند جهت تولید کلاژن در ناحیه میانی پوست (درم) و همچنین منقبض کردن فاسیای عضلات صورت کمک می گیرد و کلاژن سازی ناشی از این عملیات در فاصله ۲ تا ۶ ماه بعد از هایفوتراپی مشخص می شود.

در واقع دستگاه هایفوتراپی با استفاده از اولتراسوند با فرکانس ۱۰ هرتز کلاژن سازی پوست را تحریک میکند و باعث بازسازی فیبرهای کلاژنی پوست می شود البته لازم است بدانید که انرژی به کار رفته در عملیات هایفو آنقدر بالا نیست که در برخورد با پوست سبب سوختگی آن شود چون امواج در عمق پوست با هم تلاقی پیدا کرده و پس از تشکیل یک کانون اثر یکدیگر را تشدید و تقویت می کنند.

نکته جالب توجه در بحث هایفو ماندگاری اثر آن بر روی پوست بین ۶ ماه تا سه سال بسته به سن و تغذیه و مقدار کلاژن های موجود در پوست است و از آنجا مانند سونوگرافی به وسیله ی امواج صوتی عمل می کند برای انسان کاملا ایمن و بی خطر است و هیچگونه اشعه ای ندارد اما اگر باز هم نگران درد بعد از هایفوتراپی هستیدپزشک ممکن است مصرف استامینوفن (تیلنول) یاتوان یک داروی ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAID) مانند ایبوپروفن (ادویل) را قبل از درمان پیشنهاد کند و همچنین می توان از پماد تاپیکال لیدوکایین جهت بی حسی موضعی استفاده کرد.

عوارض هایفو در روی پوست بسیار ناچیز است و در قرمزی در چند ساعت ، تورم خفیف برای چند روز بعد از عمل یا گزگز کردن و حساسیت به لمس بین چند روز تا چند هفته بعد از عمل خلاصه می شود اما به طور کلی این حالات موقتی و ملایم هستند.

با این همه توصیه می شود برخی افراد از جمله مادران باردار ، افراد مبتلا به بیماری هایی مانند صرع ، افرادی که زخم یا تبخال فعال در محل درمان دارند و افرادی که پروتز فلزی یا استنت قلبی دارند از انجام هایفوتراپی بپرهیزند.

مجموعه اکسین درمان آمادگی خود را برای عرضه انواع دستگاه های تجهیزات پزشکی و ارائه مشاوره های تخصصی پیش از خرید اعلام می کند. برای بهره مندی از این خدمات با شماره ۰۹۱۶۸۳۳۸۵۳۴ تماس بگیرید.

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *