اکسین درمانفروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و زیبایی
زیبایی

تفاوت دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت

تفاوت لیزر دایود و الکساندرایت

تفاوت دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت

از منظر بالینی بارزترین فرق دستگاه لیزر دایود و الکساندرایت که برای زیبا جویان مشهود هست تماسی بودن و غیر تماسی بودن این دو دستگاه است به طوری که دستگاههای لیزر دایود تماسی و لیزر الکساندرایت به شکل غیر تماسی فرایند حذف مو را انجام می دهند این به آن معناست که هندپیس دستگاهای دایود نیاز به تماس به سطح پوست زیباجو را دارد تا بتواند فرایند حذف موی زائد را انجام دهد ولی در دستگاهای الکساندرایت تماسی وجود ندارد و همچنین لیزرهای دایود به صورت رولی کار می کنند با فرکانسهای بالا و لیزرهای الکساندرایت به صورت شاتی کار میکنند با فرکانسهای پایین و باید توجه کرد که از نظر فنی این دو دستگاه اختلافات فاحشی برای خدمات بالینی دارند.


یکی دیگر از تفاوتهای این دو دستگاه حذف موهای زائد به پالس دیوریشن لیزر بر میگردد که از مهم ترین تفاوتهای لیزر دایود و الکساندرایت است. در لیزرهای دایود این عدد بسیار بالاتر از لیزرهای الکساندرایت میباشد که ما برای جبران این ضعف از تعداد خیلی بیشتری شات لیزری برای خدمات بهتر به زیبا جویان از دستگاه لیزر دایود استفاده میشود و این به معنی فشار بیشتر به دستگاههای لیزر دایود برای انجام فرایند حذف موهای زائد نسبت به دستگاههای الکساندرایت است
هزینه مصرفی لیزرهای الکساندرایت نسبت به لیزرهای دایود بیشتر می باشد. قطعاتی نظیر لامپ، فیبر نوری قطعات الکترونیک قطعات اپتیک در لیزرهای الکساندرایت بعنوان قطعات پرمصرف به شمار میروند ولی در لیزرهای دایود ، لیزر بار دستگاه به عنوان قطعه مصرفی محسوب میشود که معمولاً در بلند مدت نیاز به تعویض دارد.


مشهودترین فرق لیزر دایود و دستگاه لیزر الکساندرایت در طول موج دو دستگاه است لیزر الکساندرایت جزو خانواده لیزرهای حالت جامد بوده و پرتو ساطع شده از آن طول موج پایدار ۷۵۵ نانومتر دارد در حالیکه لیزرهای دایود جز خانواده لیزرهای نیمه هادی است و پرتو ساطع شده از آنها طول موج متغیر از ۷۵۰ نانومتر تا ۱۰۶۴ نانومتر را دارا هستند.


همچنین لیزر الکساندرایت مجهز به سیستم خنک کننده گازی است گاز نیتروژن روی بدن اسپری (میکند در حالیکه لیزرهای دایود مجهز به سیستم خنک کننده تماسی است و کولینگ دستگاه در قسمتی که با پوست در تماس است سر) (هندپیس) تعبیه شده است.
تعداد جلسات درمان برای لیزرهای الکساندرایت معمولا کوتاه است بین ۴ تا ۶ جلسه در حالیکه تعداد جلسات درمان برای لیزرهای دایود بین ۶ تا ۸ جلسه است.
اندازه قطر لکه پرتو لیزر روی سرعت درمان تاثیر دارد به دلیل بزرگ بودن پنجره اپتیکی لیزر دایود، سرعت کار با این سیستم نسبت به لیزر الکساندرایت بیشتر است.


فرآیند تولید
دیگر تفاوت لیزر دایود و الکساندرایت در فرآیند تولید لیزر آنهاست به نحوی که لیزرهای دایود به لیزرهای نیمه هادی و الکساندرایت به عنوان لیزرهای حالت جامد شناخته میشوند در اصل در لیزرهای نیمه هادی یا دایود با تعدادی خط بار لیزر روبرو هستیم که از آلیاژ گالیوم آلومینیوم آرسناید ساطع شده اند و این خطوط لیزری در کنار هم قرار می گیرند و قابلیت این را دارند که به صورت تک طول موج دو و یا حتی سه طول موج باشند.
لیزرهای حالت جامد در حذف موهای زائد یا همان الکساندرایت از کریستال شکل گرفته اند که بصورت کاواک لیزر مجموعه اپتیک و مجموعه الکترونیک در یک سیستم مکانیکال قرار می گیرند. 
دستگاه لیزر الکساندرایت با استفاده از فلش لامپها کار میکند که پس از هر ۵ میلیون شات این فلش لامپها نیاز به تعویض فلش لامپها با توجه به قیمت دلار و نوع لامپ انتخابی مبلغی متغیر خواهد بود. راد و دیگر اجزای لیزر الکساندرایت نیز طول عمری محدود دارند.
اما لیزرهای دایود تنها قطعه پر مصرف و گران قیمتشان هندپیس آنها میباشد که طول عمر آن ۲۰ میلیون شات بوده و در صورت نیاز به صورت نیاز به تعویض تخصص خاصی نیاز نمی باشد.


مزایای لیزر الکساندرایت
سرعت بالای پالس که به معنی زمان کمتربرای درمان است مؤثر بر روی انواع پوست ها با درجات روشنایی از سفید تا سبزه برای درمان و از بین بردن موهای نازک مؤثرتر از دیگر لیزرهاست پوشش بخشها و نواحی بزرگ بدن بامیزان و قدرت نفوذ بالا


معایب لیزر الکساندرایت
برای پوستهای برنزه یا تیره مناسب نیست و ممکن است لتعث تغییر رنگدانه های پوست شود.
همچنین استفاده مکرر از آن ممکن است سبب ایجاد درد هم بشود.


مزایای لیزر دایود
طول موج بالاتری دارد و امکان نفوذ بیشتر در پوست را می دهد.
درمان بخشها و نواحی بزرگ در بدن ،کاهش احتمال آسیب رسیدگی به لایه اپیدرمیس پوست،
بازیابی سریع ، درمان مؤثر پوستهای تیره تر ، طول موج قابل تنظیم و انعطاف پذیری بالا از جمله مزایای استفاده از این دستگاه است.


معایب لیزر دیود
کهیر ، عوارض جانبی مانند سوختگی و تغییر رنگ پوست و عدم وجود مطالعات زیاد در خصوص عوارض جانبی بلند مدت از معایب آن هستند.

تیم اکسین درمان با عرضه به روز ترین و با کیفیت ترین دستگاه های تجهیزات پزشکی و ارائه مشاوره پیش از خرید آماده ی همکاری و کمک به کلینیک یا مطب زیبایی شماست؛ برای بهره مندی از این خدمات با شماره ۰۹۱۶۹۳۳۸۵۳۴ تماس بگیرید.

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *